Van manager Wonen met Zorg op locatie de Hoge Hop in Hoorn, naar locatiemanager van Den Koogh in Den Helder. Eerdaags maakt Nataly Bakrac die overstap, terwijl ze pas 2,5 jaar werkzaam is bij Omring.
Nataly was werkzaam in Amsterdam en toe aan een nieuwe uitdaging. Meerdere vacatures passeerden de revue, maar die van Omring sprong eruit. “De kernwaarden van Omring zijn samen, eigen regie, positief en vindingrijk. ‘Dat ben ik’, dacht ik toen ik dat las. Toch was ik een beetje huiverig om te solliciteren. Als student heb ik stage gelopen in Hoorn en vijftien jaar geleden was ik met mijn Kroatische afkomst toch een beetje vreemde eend in de bijt. Ik hoopte maar dat dat nu niet het geval zou zijn’, vertelt Nataly open over haar beginperiode.
Al tijdens haar sollicitatiegesprek was die huivering verdwenen als sneeuw voor de zon. “Ik werd zo hartelijk ontvangen, ik voelde mij alsof ik in een warm bad terechtgekomen was. De keuze was snel gemaakt. Tijdens mijn eerste dagen was ik zo aangenaam verrast over de openheid, betrokkenheid en loyaliteit van alle medewerkers. Er was bijvoorbeeld een collega ziek. Dus ik vroeg: ‘Is er een flexpoule waar we uit kunnen putten?’ Niet nodig, werd er gezegd en er werd een collega gebeld of zij in kon vallen. Twee uur later was die collega op de werkvloer. Er is zoveel saamhorigheid, dat kende ik helemaal niet uit Amsterdam. Prachtig.”
Naast een fantastische functie mocht Nataly ook nog eens op kosten van Omring een masteropleiding Organisatie, cultuur en verandering starten. “Voor deze studie doe ik veel interne onderzoeken. Het leuke is dat Omring ook bijna altijd aan de slag gaat met de uitkomsten van de onderzoeken. En dat is fijn: zo kan ik iets terugdoen voor deze organisatie die mijn studie nota bene financiert.”
In haar nieuwe functie als locatiemanager heeft ze zichzelf een aantal doelen gesteld. Eén daarvan is een kwaliteitsverbetering door te voeren voor de cliënten. “De kwaliteit van zorgverlening is al heel goed hoor, maar ik denk dat het altijd beter kan, dus daar wil ik mij voor inzetten. Aan de andere kant is het ook heel belangrijk om een veilige werkomgeving voor de medewerkers te waarborgen. Iedereen moet zich altijd op alle fronten veilig voelen”, zegt zij vol overtuiging.
Eén van de uitdagingen waar Nataly mee te maken zal krijgen is het vervolg op de coronapandemie. “Als locatiemanager ben je de spin in het web en ik zal mijn uiterste best doen om de veiligheid van onze bewoners en de gezondheid van de medewerkers te waarborgen. En waar ik kan, wil ik proberen zoveel mogelijk onzekerheden weg te nemen. Gezien de voorgaande maanden, hoe alle locaties van Omring tot nu zijn omgegaan met het coronavirus, denk ik dat dat wel goedkomt.”
Iets meer zorgen maakt zij zich over de mantelzorgers van de cliënten. “Stel, we krijgen wel weer een lockdown; in hoeverre krijg je dan de steun van de mantelzorgers? Het is voor hen al zo’n moeilijk jaar geweest. Maar ook daar gaan we goed mee om, dat weet ik zeker.”
Als iemand nog twijfelt of hij of zij moet solliciteren bij Omring, zou Nataly nog willen zeggen: ‘Geloof mij, er is geen betere werkgever. Je wordt gestimuleerd om jezelf te ontwikkelen, je krijgt te maken met technologie en vernieuwing, dus saai is het allerminst. En de loyaliteit en betrokkenheid van collega’s en leidinggevenden, vind je nergens zoals hier…!”